reklama

Čo mi dala do života stredná škola

Každý z nás to pozná, stredná škola či gymnázium. Každý máme na strednú školu pekné spomienky, či už na spolužiakov profesorov jednoducho na tých čo s nami život na strednej zažili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Stredná škola, gymnázium, každému z nás sú tieto veci veľmi známe. Každý si tým v živote prejde alebo tam prežili svoj čas, spomienky na študenské časy sú jednoducho nádherné.

 V dnešnom blogu by som priblížiť niečo zo študenských čias môjho života, a napísať o faktoch a názoroch ktoré sa zo štúdiom spájajú.

Rozhodnutie štúdia je veľmi dôležité

Ako to všetci isto poznáme v živote mladého človeka je veľmi zložité sa rozhodnúť pre tú správnu školu, často prichádzajú dilemy pre akú oblasť štúdia sa študent rozhodne. Často nastáva prípad že za svojho syna či dcéru rozhodnú rodičia. V mojom prípade som sa rozhodol sám za seba, môj otec mi dal pár návrhov ale ani k jednému som sa nepriklonil, pretože som mal oveľa iné plány.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa čoho som sa rozhodoval pri výbere štúdia ?

Ako malý chalan som vyrastal v rodine ktorej sa neustále pracovalo na poli, okolo zvierat, domu. Môj otec ma každý rok brával cez leto hotoviť drevo na zimu čiže času na prázdniny nebolo priveľa, a keď nastal čas na oddych tak som si ho užíval naplno. Práca ma vždy veľmi bavila a nikdy som nemal pocit že som nejáko nútený do práce pretože ma vždy veľmi baviala a napĺňala. Nakoľko sme mali doma trakor a inú poľnohospodársku techniku tak ma to postupom času začalo nejáko k tomu remeslu čoraz viac a viac priťahovať, začal som doma trošku kutilčiť. Naučil som sa vŕtať, píliť rezať a spracovávať kov. Nakoľko sme mali doma techniku bol som o krok v pred pred mojími kamarátmi ktorý tieto vymoženosti nemali a nemali tú možnosť sa k niečomu takému priučiť. A tu som sa rozhodol že sa dám na niečo čo bude súvisieť zo strojárstvom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štúdium na strednej škole

Po základnej škole som sa rozhodol ísť študovať ako automechanik na strednú odbornú školu dopravnú v priekope kde som strávil tri roky štúdia. Prvý rok štúdia ubehol ako voda, odborný výcvik bol premňa viacmenej hračka pretože základy som už dávno vedel z domáceho prostredia, ale precíznosť a presnosť nám predsalen vštepili do naších hláv skvelý majstri na našej skvelej praxi, občas sa aj začudujem ako mohli mať s nami takú trpezlivosť pretože nie vždy sa nám darilo. Druhý aj tretí ročník ubehol ako voda a my sme už chodievali na odbornú teóriu po rôznych servisoch a atodielňach. Trojročné štúdium sme tak hravo zakončili učňovskými skúškami ktoré boli pre nás už len hračka. Potom nastala otázka čo ďalej ?. Rozhol som sa pokračovať a urobiť si nadstavbové štúdium na spojenej škole v Martine ktoré trvalo dva roky. Musím uznať táto škola mi dala naozaj veľa nových poznatkov nakoľko sme mali obrovské množstvo odborných predmetov. Popri škole som praxoval v spološnosti volkswagen kde moja prax predbehla teóriu a učenie bolo viacmenej hračka. Školu sme ja a moji spolužiaci zakončili maturitnou skúškou ktorá nás posunula zas o krok ďalej. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamestnanie po skončení štúdia

Školu som skončil a prvý deň po skončení štúdia som si poslal životopis do automobilky volkswagen v Bratislave kde ma okamžite pozvali na osobný pohovor. Na osobnom pohovore som okamžite uspel a dohodli sme sa na nástupe do práce. Ak by som to mal v celku zhrnúť všetko čo som absolvoval či už na odbornej praxi alebo čo som sa naučil v domácom prostredí mi dosť napomohlo pracovať v oblasti ktorej som vždy pracovať aj chcel. Avšak musím uznať že bez odborného vzdelania a škôl ktoré som absolvoval by sa mi práca vykonávala veľmi ťažko.

Týmto by som chcel dnešným príspevkom uzavrieť tému o mojom štúdiu na strednej škole a zaželať vám pekný deň. 

Milan Piško

Milan Piško

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Milan, pochádzam z malej dediny v turci. Pracujem v bratislave a vo voľnom čase budem zásobovať môj profil blogmi. Mám rád spravodlivosť a práve toto ma inšpirovalo písať blog. Dúfam že sa vám budú moje príspevky páčiť. Prajem pekné čítanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu